zaterdag 30 april 2016



Z = Zinderende toekomst.

“Ik zie Yin-Yang wel zitten als uiteindelijk doel, teddy en jij?” is de volgende vraag van Mevrouw.
Ik bevestig dat ik er net zo over denk. Dat levert mij een heerlijke brede lach op waar ik weer voor smelt. Ik ben zo erg onder de indruk, dat ik het liefst voor haar op mijn knieën wil gaan en haar mijn trouw ter plekke wil beloven. Ik word mij pas bewust van het feit dat ik zelfs al halverwege ben met het uitvoeren van dat plan, als Mevrouw mij grinnikend vraagt of ik mijzelf werkelijk ter plekke voor schut wil zetten.
Ik besef dat ik zelfs al bijna op één knie zit. Ik voel het schaamrood voor de zoveelste keer naar mijn wangen vliegen, terwijl ik snel rechtop ga staan, om weer in de stoel te gaan zitten. Vlug werp ik een blik over het terras, maar het lijkt erop dat geen enkele andere gast mijn actie heeft gezien. Ik haal opgelucht adem. Dan kijk ik Mevrouw weer aan, die mij met een grote grijns op haar gezicht aan zit te kijken.
“Was ik jouw enige afspraak vandaag of heb je meer plannen, teddy?” vraagt Mevrouw, waarop ik haast mompelend antwoord dat ik verder geen plannen heb en dat is ook zo.
“Zou jij zo meteen mee willen gaan naar mijn huis om alvast die sublijst in te vullen? Dan kunnen wij ook meteen een afspraak maken voor een volgende ontmoeting.”
Mijn hart maakt een drie dubbele salto met een flikflak erachter aan. Of ik dat wil? Nou en of! Mijn enthousiaste antwoord maakt de lach op haar gezicht nog breder. Dan steekt ze haar hand op. Een paar tellen later kan zij al tegen een meisje zeggen dat zij de rekening wil. Als deze er is, is het heel even gesteggel wie er betaalt, maar ook hier delf ik het onderspit.
Mevrouw betaalt en staat op nog voordat ik besef dat het netjes was geweest als ik eerder op was gestaan dan zij. Uitnodigend steekt zij haar hand uit. Ik sta op en neem haar hand in die van mij. De eerste afspraak eindigt als wij samen het terras aflopen, op weg naar een zinderende toekomst. Volgens mijn verwachting dan.

5 opmerkingen:

  1. GEFELICITEERD!! Alle 26 goed. Keurig gedaan. Ben trots op jou. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst: gefeliciteerd met het voltooien van deze uitdaging. Je hebt het gedaan met een prachtig verhaal waar ik zeer van heb genoten en zeker een vervolg van wil zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie prestatie Breyana en een prachtig verhaal, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Breyana, goed gedaan! Ik heb even gewacht en toen de stukjes achter elkaar gelezen, dat vond ik prettiger. Ik hou van je schrijfstijl, dank je voor dit mooie verhaal :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje... bloos... dank jullie wel. Ik vond het erg leuk om te doen, dus wie weet komt het vervolg volgend jaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen