woensdag 20 april 2016













Q = Queste

“Ik ben van mijn leven nog niet zo van slag geweest, Mevrouw,” beken ik beduusd, want dat ben ik werkelijk nog steeds.
“Dat begrijp ik helemaal, teddy. Het is ook niet niks om aan een queste naar jouw diepste gevoelens en onderliggende emoties te beginnen.”
“Dat is het niet eens, Mevrouw. Ik ben niet bang om er aan te beginnen, maar al mijn hele leven lopen de vrouwen achter mij aan en dat was altijd wel grappig. U lijkt echter helemaal niet onder de indruk.”
“Waar zou ik van onder de indruk moeten zijn, teddy?”
En weer vliegt het schaamrood mij naar de wangen. Wat ik net heb bekend, klinkt mij zelfs enorm arrogant in de oren. De glinstering in haar ogen wijzen mij erop dat zij precies hetzelfde moet hebben gedacht. Met een diepe zucht zoeken mijn ogen de punten van mijn schoenen weer op.
Een zacht ‘teddy?’ laat mij weer opkijken.
“Een beetje arrogantie mag, lieverd. Je bent er mooi genoeg voor, maar teveel eigendunk zal gestraft gaan worden. Ook met een mooi koppie en lekker lijf blijf jij gewoon een mens, hoor.”

2 opmerkingen: