zaterdag 16 april 2016



N = Nuance

Weer klinkt haar vrolijke lach over het terras. Ik blijf in de verbazing hangen, totdat zij uitgelachen is en uitleg geeft.
“Het lijkt slechts een nuance, lieverd, maar voor mij is er een groot verschil tussen Mevrouw en Meesteres. Ik weet dat er veel Domina’s zijn die zichzelf zo noemen, zelfs zonder dat ze een onderdanige hebben, maar ik zal de titel pas dragen als ik een onderdanige heb die mijn collar, oftewel mijn halsband, draagt. Daar gaan echter een paar maanden van training aan vooraf.”
“En waar zit het verschil dan in, Mevrouw?” vraag ik na een moment van stilte waaruit blijkt dat zij niet verder gaat met de uitleg.
“Een stukje etiquette, teddy. Onder mijn leiding zal iedere Dominant voor jou Mijnheer zijn, iedere Dominante Mevrouw, ongeacht of zij een onderdanige hebben of zichzelf de titel hebben gegeven. Zij zijn dan nog steeds niet jouw Meester of Meesteres. Uiteindelijk zal jij er maar één echt dienen.”
“Dan hoop ik oprecht dat er een dag komt dat ik u Meesteres mag noemen, Mevrouw.”

2 opmerkingen: