vrijdag 22 april 2016



S = Sublijst.

“……sublijst in te vullen.”
Alleen de laatste drie woorden dringen tot mij door. Ik was even zo met mijn eigen gedachten bezig dat ik voor een tweede keer niet heb geluisterd naar wat Mevrouw te vertellen had.
“Sublijst, Mevrouw?” vraag ik zo onschuldig als het maar kan.
“Dat is een lijst met alle meest voortkomende onderwerpen omtrent BDSM. Door deze in te vullen kan ik al voor een groot deel inschatten waar ik mee kan beginnen, wat ik uit kan breiden en waar ik helemaal niet aan hoef te beginnen,” antwoordt Mevrouw geduldig.
“Oh die lijst,” zeg ik enthousiast, “daar heb ik wel over gelezen, ja.”
Ik vertel Mevrouw met een grote grijns dat ik dat al opgezocht had op internet en bekeken. Ik geef echter ook meteen toe dat er dingen op die lijst staan die ik niet helemaal snapte.
“Je hebt maar weer half geluisterd, hè, teddy?” is haar vraag die mijn enthousiasme laat wankelen.
Ik kijk haar vragend aan. De uitdrukking op haar gezicht verandert weer. Het is nog net geen donderwolk, maar de blik in haar ogen eist een antwoord. Een eerlijk antwoord, welteverstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten